Seminaras „Kogeneracinio organinio Rankine`o ciklo racionalios struktūros formavimas vertinant techninius apribojimus laivo eigos varikliui eksploatacinės charakteristikos sąlygomis“

Data2023-06-27
VietaVirtualus renginys

2023 m. birželio 27 d. 14 val. kviečiame į nuotolinį seminarą „Kogeneracinio organinio Rankine`o ciklo racionalios struktūros formavimas vertinant techninius apribojimus laivo eigos varikliui eksploatacinės charakteristikos sąlygomis“.

Pranešėjas: Klaipėdos universiteto doktorantas Tomas Čepaitis.

Santrauka:
Transporto, tarp jo, ir jūrų transporto, dekarbonizacija tapo viena iš aktualiausių pasaulinių problemų, dėl vis labiau pastebimos klimato kaitos poveikio pasauliniam tvarumui. Jūrų transportas išskirtinai naudoja vidaus degimo variklius, kurie yra pagrindiniai kenksmingų išmetamųjų emisijų šaltiniai. Pristatomas darbas skirtas prisidėti prie Tarptautinės Jūrų Organizacijos bei Europos sąjungos reglamentuojamų reikalavimų bei planų jūrų transporto dekarbonizacijos realizavio pasitelkiant kogeneracines sistemas.

Pristatomame darbe tiriami racionalios organinio Rankine`o kogeneracinio ciklo struktūros formavimo principai, siekiant padidinti energetinį našumą bei efektyvumą realiomis laivo eigos variklio eksploatacinės charkteristikos sąlygomis plačiame apkrovos diapazone, vertinant technologinius apribojimus. Darbo objektu pasirinktas Wartisla 12V46F eigos variklis, vertinami trys antriniai šilumos šaltiniai: išmetamųjų dujų šiluma, pripučiamo oro aušinimo šiluma ir cilindrų bloko aušinimo šiluma, kurių gamintojo pateikiamos energetinių parametrų duomenų praplėtimas realizuotas vienzoniu matematiniu modeliu „IMPULS“ programinėje įrangoje. Darbe vertinamos trijų tipų darbo medžiagos, „sauso“, „šlapio“ ir isoentropinės medžiagos, kogeneracinės sistemos energetinių rodiklių bei savybių modeliavimas atliktas „Thermoflow“ programine įranga, gauti rezultatai vertinami bei analizuojami skaitinių variacinių tyrimų metodu.

Siekiant plataus disertacinio darbo rezultatų pritaikymo kogeneracinių sistemų vertinimui jūrų transportui, sudaryti metodologiniai principai, skirti vertinti racionalios kogeneracinio ciklo struktūros formavimą ir pritaikomumą, vertinant ribines eigos variklių eksploatacinės charakteristikos apkrovos diapazono ir technologinių apribojimų sąlygas. Sudaryti metodologiniai principai pateikiamo blokinio algoritmo schema.

Nuoroda nuotoliniam prisijungimui: spauskite čia norėdami prisijungti per MS teams